De receptie: het eten

4 maart 2020 - Chennai, India

In een andere deel van de trouwlocatie bevindt zich de eetzaal. Over het eten werd telkens gepraat en dit is ontzettend belangrijk in de Tamil-cultuur. Er staan allemaal lange tafels met stoelen waar je kunt plaatsnemen.

Eetzaal2

Het eten wordt geserveerd op een bananenblad. Het eten is volledig vegetarisch op deze dagen. De dag na de huwelijksvoltrekking mag er pas non-vegetarisch gegeten worden. Eten doe je met je hand. Alleen met je rechterhand! Die is rein.

Eten

Het eten met je hand blijft lastig. Dit tot grote hilariteit van de overige gasten. Maar we hebben ons er doorheen geslagen. Net als onze magen.

Over elk gerecht krijg je uitleg wat het is en hoe je het moet eten. Je begint met zoet. En daarna wordt het al snel flink spicy :-) De oom (Ramakrishnan) van Raja begeleidde ons met het eten en gaf volop uitleg.

Uitleg van oom Ram

Er werd constant gevraagd of je het lekker vindt en als je ja zegt wordt direct de bediende weer opgehaald om dat bij te scheppen wat je lekker vond. De bediendes lopen met hun pannen en opscheplepels langs de tafels om constant op te scheppen en bij te vullen.

Maaltijd op bananenblad

Het eten was overheerlijk! We zaten overvol. En dat vinden ze erg belangrijk. Na het handen wassen, vertrekken de gasten weer naar huis. Ook wij werden weer netjes door onze chauffeur Arul naar huis gebracht.

Wat een dag weer. Onvergetelijk!

1. Carola:
    5 maart 2020
    Een ervaring om nooit te vergeten!
  2. Netty:
    5 maart 2020
    Wat ontzettend gaaf allemaal, wat een once-in-a-lifetime belevenis. Jullie zien er prachtig en stralend uit.
  3. Papa:
    5 maart 2020
    Ongelooflijk wat jullie meemaken , geweldig!!
    Worden jullie daar niet emotioneel van, ik zou het geloof ik niet droog houden ,en wat veel mensen bij de bruilofd prachtig en ik vind dat jij het allemaal heel mooi hebt opgescheven een heel mooi verhaal
    net of je wel journalist bent!! knap hoor
    Odette en Arno veel liefs van ons Mama en Papa
    Wij zijn heel trots op jullie
  4. Odette:
    6 maart 2020
    Wat lief. Gisteren toen we weg gingen bij het feest moesten we ook afscheid nemen want we zien ze niet meer terug vandaag. Want morgen vliegen we terug. Het afscheid viel mij inderdaad heel zwaar en in de auto en later weer in het hotel moest ik huilen. Ook zijn broertje, die ons deze week heeft begeleid was emotioneel bij het afscheid.